Retour en betaling
Veelgestelde vragen over retourneren en betalen
Het retour termijn bedraagt 100 dagen. Je kan alle of een gedeelte van de artikelen retourneren. Artikelen kunnen enkel worden geretourneerd wanneer ze niet zijn gedragen anders dan het passen op een zacht en schoon oppervlak voor beoordeling om het artikel te houden. Naast een bestelbevestiging heb je van ons ook een mail gekregen met de documenten van je bestelling. Hierin bevindt zich het retourformulier. We vragen je het formulier in te vullen en deze geprint bij te voegen in de doos. Met de meegeleverde retoursticker kan je het pakket gratis afgeven bij een DHL punt.
Je ontvangt bij afgifte van het pakket een trackingnummer waarmee je je retour kan volgen. Je dient altijd het bewijs van afgifte te bewaren zodat je dit aan VanLier kan voorleggen indien de retourzending kwijtraakt bij de vervoerder. Met het trackingnummer dat je ontvangt kan je ook het pakket volgen en zien wanneer het bij VanLier is afgeleverd. Zodra het pakket is ontvangen en gecontroleerd zal het betaalde bedrag op je rekening worden teruggestort.
Wanneer het pakket bij ons is geleverd verwerken wij deze binnen 5 dagen. Hierna ontvang je binnen enkele dagen het bedrag terug op de rekening waarmee de order is betaald.
Alle terugbetalingen worden verwerkt door onze betalingsverwerker Buckaroo, bij het controleren van uw betaalrekening zoek je daarom ook naar de naam Buckaroo, in plaats van VanLier.
Betaalverzoeken via Klarna komen te vervallen, indien u uw Klarna verzoek al betaald heeft zullen zij het geld aan u terugbetalen.
Betalingen via PayPal worden ook via PayPal weer terugbetaald.
Vanaf heden leveren wij geen papieren meer mee in de doos. Deze krijg je per mail toegestuurd. Het kan zijn dat deze terecht komt in de ongewensten mailbox. Indien je de bestelling wilt retourneren willen we je vragen het retourformulier geprint ingevuld mee te sturen in de doos.
Wanneer het product defect is als gevolg van normale slijtage kan VanLier dit helaas niet vergoeden. Klachten en artikelen die VanLier niet vergoed zijn:
- normale slijtage van zolen en hakken
- kale neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
- beschadiging aan hiel
- door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
- beschadigingen die het gevolg zijn van overmatige transpiratie
- afgeven en verkleuring van schoenen
Parfum
Wanneer het cellofaan van de verpakking is verwijderd kan het parfum niet meer geretourneerd worden. We raden je daarom aan de meegeleverde tester te gebruiken om te beoordelen of de geur naar wens is.
Er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren van je pakket vanuit Nederland. We vragen je het retourformulier in te vullen en deze bij te voegen in de doos. Je kan daarna de gewenste artikelen in de doos terug doen waarin je ze hebt ontvangen en dichtplakken. Met de meegeleverde retoursticker kan je het pakket gratis afgeven bij een DHL punt.
Helaas kunnen wij geen artikelen ruilen. Ook via het retourformulier of de klantenservice is dit niet mogelijk.
We raden je aan het artikel te retourneren en het nieuwe artikel te bestellen. Zo geniet je het snelst van je nieuwe VANLIER schoenen. Houdt er wel rekening mee dat je de nieuwe bestelling ook vooraf dient te betalen. VanLier kan helaas vanwege technische redenen de bestellingen niet met elkaar verrekenen. Wanneer wij je retour ontvangen zullen wij het geld terugstorten.
Binnen 100 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling kan je deze aan VanLier retourneren.
Staat je antwoord er niet tussen?
Geen probleem, onze klantenservice staat je graag te woord!
Contact opnemen